Storytraject mondt uit in bedrijfsstrategische ondersteuning
Wat begon met de ontwikkeling van een nieuw merkverhaal en branding, werd een innige samenwerking waarbij we met Coretalents bouwen aan hun toekomstvisie -en plannen, dienst- en productontwikkeling, en nog zoveel meer.
Coretalents
Levenslang de juiste keuze maken
In je leven maak je veel cruciale keuzes. Wat te studeren, welke job te kiezen, waar te wonen, … Op zulke kruispunten heb je nood aan een betrouwbaar kompas dat je de weg toont. Danielle Krekels van Coretalents ontwikkelde een wetenschappelijk gevalideerde methode die ondertussen door honderden psychologen, loopbaanbegeleiders en andere analisten gebruikt wordt. De essentie? Via je kindertijd keert de methode terug naar je ware kern en brengt ze je natuurlijke aanleg, potentieel en intrinsieke motivatie in kaart. Zo krijg je een Coretalents-profiel: een levenslang instrument om de juiste keuzes te maken.
Verhaal helder verteld krijgen
Toen Coretalents in 2019 bij ons aanklopte, worstelde de organisatie om haar verhaal helder verteld te krijgen. De methode zat vernuftig in elkaar en werd dagelijks veelvuldig toegepast, maar het lukte niet om het complexe verhaal erachter op een toegankelijke manier naar buiten te brengen. Daarom vroeg Coretalents aan Shaved Monkey om hun narratief te vereenvoudigen. Doel: hun kracht beter overbrengen, zonder dat die eenvoud zou afdoen aan de waarde van wat Coretalents te bieden heeft.
Grip krijgen op de kern
In een eerste strategisch traject spoorden we samen de bouwblokken op van het nieuwe verhaal. We stelden talloze vragen over hun model en werking, loodsen onszelf doorheen de geschiedenis van de organisatie en gingen op zoek naar een toekomstbeeld dat het team aantrok en energie gaf om naartoe te werken. Zo kregen we zicht op de stuwende krachten van Coretalents. Tegelijkertijd legden we bloot wat er niet klopte in hun verhaal én in de organisatie, en waar er dus op gewerkt moest worden om de nieuwe werkelijkheid van Coretalents te realiseren.
Nieuw merk bouwen
Als basis namen we de merkarchitectuur van Coretalents onder handen. Door een nieuwe verhouding van de verschillende submerken ten opzichte van het hoofdmerk, haalden we in de communicatie de complexiteit al voor een deel weg. Vervolgens maakten we werk van een nieuw visueel en talig universum dat samenhang creëerde, de uitstraling professioneler maakte en de boodschap duidelijker. Dit vertaalde zich concreet in een nieuwe huisstijl die beredeneerd vertrok vanuit de essentie van de methode. Op zijn beurt was die de basis om afgeleiden zoals presentaties, de website en opleidingstools vorm te geven en deze opnieuw in copy te vatten.
Begeleiding in ontwikkelingsstrategie
Nadat de organisatie en het merk hernieuwde richting hadden gekregen, was het belangrijk om vanuit het strategisch kader verder door te denken over alle toepassingen en geledingen van de organisatie. Want de Coretalents-methode mocht vandaag dan wel succesvol zijn, de kracht van haar potentiële toepassingen was nog vele malen groter. Samen onderzochten we daarom het onderscheidend vermogen van de analisten en tolken. Legden we het potentieel bloot van de verschillende domeinen waarbinnen ze werkzaam zijn. Bestudeerden we de mogelijkheden van de reeds bestaande toepassingen en oefeningen, en doken we in nog veel meer domeinen waarin ontwikkeling mogelijk was.
“Er zijn al best wat bureaus de revue gepasseerd bij ons, maar Shaved Monkey waren de eersten die echt luisterden. Ze probeerden onze vraag niet in hun eigen communicatiemal te passen maar naar ónze kern te graven om zo echte impact te genereren. Na een eerste strategisch traject gaan we nu samen verder in de ontwikkeling van ons merk en ons bedrijf en kan ik zeggen: hun bijdrage is en zal wezenlijk zijn in het bereiken van ons volle potentieel."
Founder Coretalents
Service- en productinnovatie
Door de kracht van de Coretalents-methode ontstond doorheen de tijd een veelheid aan toepassingen in verschillende domeinen. Loopbaanbegeleiding, studiekeuze, ontwikkeling van talent en organisatie enzovoort. Samen stroomlijnden we het aanbod en brachten we een rode draad aan doorheen alle ervaringen. Doel? Ervoor zorgen dat kerntalenten je positief ondersteunen in alle belangrijke keuzes en ontwikkelingsmomenten van het leven. De analisten boden we op hun beurt nog meer tools, handvaten en kruisbestuiving over alle expertisedomeinen heen.
Van gedachten wisselen?
Kom te weten of we jouw organisatie, netwerk of project vooruit kunnen helpen tijdens een vrijblijvende eerste kennismaking.