Menu

Omegabaars, de vis van morgen.

Hoe kan een nieuwe vis, die de wereld en de oceanen kan redden én ons toch lekkere vis doet eten, tot bij de mensen geraken?

Jaar 
2018
Klant 
Aqua4c
Deliverables 
rebranding
communicatiestrategie
marketingsplan
POS-communicatie
verpakking
sociale media

Omegabaars is een ‘nieuwe vis’ die de wereld en de oceanen kan redden én ons toch toelaat lekkere vis te blijven eten. Maar hoe brengen we het product en z’n betekenis tot bij de mensen? Hoe kunnen we in de harten én op de borden geraken? Shaved Monkey besloot het echte verhaal te vertellen... 

Omegabaars ontmoeten is Stijn ontmoeten. De bezieler van de vis van morgen is een visionair en avonturier pur sang. Van zesjarig jongetje met een aquarium met goudvissen groeide hij uit tot surfer, bioloog en uiteindelijk ichtyoloog met een missie. Met zijn Omegabaars kweekt hij niet alleen zowat de meest duurzame vis ter wereld, hij schrijft een disruptief verhaal dat de hele voedselindustrie op z’n kop zet.  

Wij geloven in zijn authentieke kracht en dat zijn verhaal de harten en de tijd raakt. 

Na een grondige doorlichting van de bestaande merkstrategie kwamen we tot de vaststelling dat Omegabaars niet echt vertelde wat hen en hun product zo fantastisch maakt. Onze visie en gevoel toetsen we aan een onderzoek naar wat consumenten nu precies zo appreciëren aan vis en (duurzame) voeding. 

Zo kwamen we tot de kern van Omegabaars: het is een revolutionaire, disruptieve vis die de zee en oceanen zal redden van overbevissing. Bovendien is hij het werk van een echte visionair die van een simpel ‘wat als-idee’ de sprong waagde en nu de duurzaamste vis ter wereld kweekt in Kruishoutem, België. 

Daarom vertellen we nu voor Omegabaars het verhaal van Stijn met de signatuur ‘de vis van morgen’. Drivers doorheen onze communicatie blijven ‘lekker’, ‘gezond’ en ‘duurzaam’ maar de échte kracht van het merk om mensen te raken en bij mensen te geraken ligt in dat verhaal.

Jaar 
2018
Klant 
Aqua4c
Deliverables 
rebranding
communicatiestrategie
marketingplan
POS-communicatie
verpakking
sociale media
In co-creatie met 
Uncompressed
Statik

Welk verhaal wil
jij vertellen?

Let's talk
Website made by MINSKY

Laat hier je mailadres achter

We beloven dat we er goed zorg voor zullen dragen. Je krijgt onze laatste stories opgestuurd, een thought starter zo nu en dan en misschien zit er af en toe wel een uitnodiging tussen voor een