Ga verder naar de inhoud

Doeltreffende positionering en merkverhaal voor OH Leuven

Voor voetbalclub Oud-Heverlee Leuven balden we twintig jaar clubgeschiedenis én een ambitieuze toekomstvisie samen in één helder en wervend verhaal.

Klant

Oud-Heverlee Leuven

Opgeleverd
Strategische positionering
Communicatiestrategie
Merkverhaal
Manifesto
Creatief playbook

The Club of the Future

Voetbalclub Oud-Heverlee Leuven heeft de voorbije jaren veel intern werk geleverd om zichzelf te vinden en opnieuw uit te vinden. De club formuleerde het motto ‘The Club of the Future’ voor elke geleding van haar werking – van fanbeleving, sportieve aanpak, bestuur tot communitywerking – en wilde dat graag extern uitdragen. Maar hoe treed je naar buiten met die interne energie, gedeeld geloof en initiatieven die dat geloof vandaag al waarmaken?

Van bestuur tot ouders

Zoals steeds startte Shaved Monkey bij het leggen van een solide basis om op voort te bouwen. In een eerste fase verfijnden we de inzichten in de club en haar initiatieven. We spraken daarvoor met alle stakeholders: het bestuur, de trainer, de spelers, arbiters, vrijwilligers en ouders van jeugdspelers. Op die manier kregen we in de diepte grip op wat ‘the club of the future’ allemaal betekent – wat zijn de waarden van de club, haar unieke eigenschappen, haar ambities, haar plek in de maatschappij? – en hoe dit motto precies wordt waargemaakt.

Strategische en creatieve vertaalslag

Vervolgens ging Shaved Monkey aan de slag met de strategische en creatieve vertaalslag. We zetten de interne blikken om naar een wervend verhaal dat beroerde en inspireerde. Een verhaal dat toont dat een voetbal een voorbeeldfunctie heeft in de bredere samenleving en een goede voetbalclub meer doet dan goed voetballen. We toonden ook hoe deze boodschap werkzaam kan zijn in de buitenwereld én intern verder kan inspireren en initiatieven mee kan sturen en versterken.

Gids voor de toekomst

Het eindresultaat was een inspirerende gids, een ‘playbook’, die OH Leuven helpt om doelgericht met het verhaal aan de slag te gaan. Hierin dienen zich mogelijke richtingen aan om het idee concreet toe te passen in acties, interne communicatie, nieuwe initiatieven, marketing en PR naar bepaalde doelgroepen en stakeholders. Een document dat dus zowel de concrete weerslag is van de identiteit en ambitie van OH Leuven, als tastbare handvatten geeft hoe de club elke dag in haar gedrag het verschil kan maken.

Van gedachten wisselen?

Kom te weten of we jouw organisatie, netwerk of project vooruit kunnen helpen tijdens een vrijblijvende eerste kennismaking.