Ga verder naar de inhoud

Mee aan de wieg van drie vastgoed-organisaties met elk een eigen merk

Het aanbod van alternatieve projectontwikkelaar Miss Miyagi was zo complex geworden dat het moeilijk was om ermee naar buiten te treden. Shaved Monkey hielp de moederonderneming doorontwikkelen tot drie ‘zusterorganisaties’ met elk hun eigen, helder verhaal.

Klant

Miss Miyagi, Stadsmakersfonds en Terherbestemmen.be

Opgeleverd
Ontwikkelingsstrategie
Communicatiestrategie
Digitale strategie
Merkstrategie
Branding
Design
Copywriting
Online campagne

Eén complexe onderneming

Miss Miyagi, opgericht in 2017, was op korte tijd uitgegroeid tot een voortrekker op het vlak van vastgoedprojecten met een positieve maatschappelijke impact. Aan het hoofd? Drie gepassioneerde oprichters met elk hun eigen visie. Die constellatie had geleid tot een veelheid aan diensten, gericht op een nog diverser pallet aan klanten – van particuliere eigenaars over investeerders tot overheden. Aan Shaved Monkey om hier opnieuw structuur in aan te brengen, en dat zowel voor de eigen medewerkers als voor de potentiële klanten, zodat Miss Miyagi haar toekomstpotentieel kon waarmaken.

Miss Miyagi en haar zussen

Zoals steeds gingen we eerst in de diepte. Tijdens enkele intense workshops kregen we duidelijke voeling met de missie van de drie vennoten. Daaropvolgend ontrafelden we de noden van de verschillende stakeholders. Op die manier ontstond een helder beeld van wat Miss Miyagi precies kon betekenen voor haar diverse doelgroepen. Stap voor stap werd zo ook duidelijk dat een aanbod van drie afzonderlijke ‘zussen’ begrijpelijker en aantrekkelijker zou zijn voor de buiten- én binnenwereld, dan het brede en soms moeilijke verhaal van Miss Miyagi zelf.

Drie nieuwe, frisse merken

Met bovenstaande inzichten was de organisatie-strategische basis gelegd om communicatief aan de slag te gaan. Samen ontwikkelden we een update van het moedermerk Miss Miyagi en gaven we vorm aan de merken van de twee zussen, met name ‘Stadsmakersfonds’ (het coöperatieve ontwikkelingsfonds) en ‘Teherbestemmen.be’ (het vastgoedplatform voor te herbestemmen panden).

Communicatie op maat

Net zoals bij elk gezin werd het een herkenbare familie, met een duidelijke lijn en bijzondere verschillen. Naast een visuele stijl creëerden we voor elk merk ook een wervende baseline en heldere kerntekst, en stippelden we een offline en online communicatiestrategie uit. Vervolgens hielpen we de juiste partners selecteren, stelden we heldere briefings op en ondersteunden efficiënt waar nodig. Binnen de kortste keren kwamen de drie merken tot leven, met elk hun eigen website en communicatie op maat.

Bloeiende organisaties

Vandaag floreren de drie organisaties als nooit tevoren. Stadsmakersfonds telt intussen liefst 140 coöperanten die samen 3,5 miljoen euro investeerden, en werd door de Sociale Innovatiefabriek verkozen tot een van de Radicale Vernieuwers van 2022. Te Herbestemmen verleende in de afgelopen twee jaar advies aan dertien eigenaars en heeft negen dossiers in de onderzoeks- of verkoopfase. En ‘moeder’ Miyagi kan nu met volle focus werken aan (en voor) bijzondere plekken met een belangrijke, maatschappelijke impact. En Shaved Monkey? Die blijft een adviserende rots in de branding voor alle nieuwe uitdagingen waar de ondernemingen voorstaan.

Van gedachten wisselen?

Kom te weten of we jouw organisatie, netwerk of project vooruit kunnen helpen tijdens een vrijblijvende eerste kennismaking.