Hoe vertel je de buitenwereld waar je voor staat, op een duidelijke en impactvolle manier?
Veel mensen kennen de purpose of bestaansreden van hun project, bedrijf of organisatie. Maar dat betekent nog niet dat ze die ook goed kunnen overbrengen. De inhoud is er, maar het ontbreekt hen aan een scherpe strategische positionering en een toekomstproof, gedragen verhaal.
Bij Shaved Monkey onderzoeken we wat jouw doelgroepen nodig hebben om aan te haken bij jouw missie. Samen vertalen we hun behoeften naar een heldere waardepropositie, en gieten die in een wervend verhaal dat hen écht in beweging brengt.
We helpen je met
- Doelgroepen-inzicht
- Glashelder aanbod
- Verhaal in mensentaal
- Merkstrategie
- Waardepropositie
- Brand paper
- Naam
- Baseline
- Brandvoice
Onze aanpak
Op zoek naar je kern
De zoektocht naar een engagerend verhaal vertrekt bij het scheppen van een helder overzicht. Wie zijn je belangrijkste doelgroepen? Met welk aanbod stap je op hen af? Wat maakt jou anders? Samen duiken we diep in je organisatie of initiatief, en krijgen we grip op de ingrediënten van je verhaal.
Rake waardepropositie
In de volgende stap vertalen we je aanbod naar een waardepropositie: een heldere en overtuigende omschrijving van wat jouw product, dienst of organisatie oplevert voor je doelgroep. Zo brengen we hiërarchie aan in je boodschappen, en bepalen we samen waarmee je binnenkomt én binnenkopt.
Wervende brandpaper
Zodra je waardepropositie is scherpgesteld, schrijven we jouw ‘brand paper’. Dat document vat op een wervende en toegankelijke manier samen wie je bent, wat je doet en wat je uniek maakt. Het vormt de inhoudelijke basis voor al je toekomstig marketingmateriaal en helpt om stakeholders aan te trekken. Heb je daarnaast nood aan een nieuwe naam, baseline of brandvoice? Dan gaan we samen aan de slag op basis van je nieuwe verhaal.
Onze andere expertise velden
Campagnes & content
We helpen je om je klanten, collega’s, bewoners of ecosysteem te enthousiasmeren en beweging op gang te brengen.
Branding & design
Samen tonen we je organisatie of project op een manier die opvalt én blijft plakken.